diumenge, de desembre 16, 2007

Bonrotllisme.

El Maradona de les Rambles @ Barcelona

Aquests dies, i arrel dels mails que es van enviar pel tema del dinar de la Ruth, lEduard i jo (Víctor) ens hem enviat uns mails sobre un tema que ens crida l'atenció. Aquest és el fet de que mai ningú no discuteix quan hi ha una diferència d'opinions en temes que poden ser una mica seriosos, com per exemple les relacions d'amistat entre nosaltres. Tots dos pensem que sempre és beneficiós dir les coses que penses sempre que mantiguis el respecte cap als altres, i no , per intentar dur-se sempre bé amb tothom, no dir el que penses. Clar que tots volem mantenir l'amistat, faltaria menys, però això és compatible amb dir el que penses de les coses.

No ho confongueu amb (ara parlo per mi, però crec que l'Edu hi estarà d'acord) "jo dic el que em surt de sa polla, i si us agrada bé i si no també". El que vull dir és "jo penso això, vosaltres penseu una altra cosa, i no ho dic per tocar els ous, sino perque pensem diferent i precíssament com som amics hi ha confiança per a dir les coses clares".
A continuació us deixo un petti extracte dels mails aquests. Quí és el del color blau i quí el de color vermell és el menys.
Atentament, Eduard i Víctor.

- Si, com pots veure a la gent no li agrada discutir... I mira que provem d’incitar a la gent a que s’expressi... Però no, són tots políticament molt correctes. Després dels meus mails les dues afectades no s’han atrevit a escriure mails generals, sinó que ho han fet directament a mi... Jo reconec que en això soc com tu, m’agrada discutir les coses, d’una manera raonada i no fer veure que no passa res...

- Aquest afany de bonrotllisme no pot ser bo. La gent ha de dir el que pensa i deixar-se d’estar de com s’ho prendran els altres (clar que tb s’ha de dir amb respecte i un mínim de mesura). A veure si s'enteren que la diversitat d’opinions sempre és profitosa. Una cosa tb et volia dir: No cal buscar que la gent reaccioni. No s’ha de provocar una reacció. Tu fes la teva, amb llibertat, i si ells reaccionen o no, és cosa seva. Jo crec que això és millor que provocar una reacció. No reaccionant ja es veu el que pensen.

4 comentaris:

... ha dit...

Ei com mola una conversa blau-grana!
M'agrada veure que l'esperit de Nadal us envolta a tots i totes, i que la pau, amor, comprensió i totes les coses bones d'aquestes dates tan assenyalades han fet incís en els vostres (potser putrefactes?) cors... M'omple de joia ... :D
God Jul och God Nytt År !!

Edu ha dit...

Tan sols dir que subscric les paraules del Víctor. M'agradaria afegir quelcom més... però avui no tinc ganes de discutir :D

vdbdc ha dit...

I avui dilluns... ja tens més ganes?
Ens veiem, V.

... ha dit...

VOLEM SANG !!!